KOENIGSEGG

2004 Dünyanın en güçlü otomobil motoru - 
655Hp BSR, CC8S modelinin motorunu geliştirmek için Koenigsegg Automotive AB ile işbirliği yapmaya başladı. Kapsamlı bir geliştirme çalışmasından sonra yakıt sarfiyatı başta olmak üzere motorun gücü 6700 rpm'de 655 HP'ye ulaştı. Hiçbir üretilen çok özel araba motoru böyle bir güç çıkışı gerçekleştirmedi! Güç, EEC 80/1267 normuna göre kontrol edildiğinde muazzam güç çıkışı bazı problemlere neden oldu.. Sorun, gücü idare edebilen bir motor dinamometresi bulmaktaydı. BSR, 1600Hp'lik bir güç çıkışı işleyebilen bir Land * Sea motor dinamometresi ile güç çıkışı testi titiz koşullar altında gerçekleştirilir. Testler bir İspanyol test enstitüsü INTA tarafından denetlendi.


2005 Dünyanın en güçlü otomobil motoru - 806Hp Süper spor otomobil pazarı, spor otomobillerden daha yüksek güç çıkışı talep ediyor! İtalyan Ferrari yakınlarda, Koenigsegg CC8S - 660Hp ile benzer güç çıkışı ile yeni üst model Enzo'yu piyasaya sürdü. Christian von Koenigsegg (Koenigsegg'in arkasındaki adam), Ferrari'nin baskısını hissediyor ve Koenigseggs ve BSR mühendislerini dünyadaki en güçlü çok üretimli özel araç motorunu geliştirmeye zorluyor! Sonuç 806Hp çıkışlı Koenigsegg CCR' dı.. Hiçbir otomobil üreticisi bugüne kadar bu kadar yüksek bir seviyeye ulaşmayı başaramamış ve egzoz dönüşümüne yönelik sıkı Avrupa normlarını geçirmiştir. Diğer şeylerin yanı sıra, iyi bir sonuca, emme sistemini çift kompresör ile büyük ölçüde yeniden işleyerek ulaşılır.

2005 Dünyadaki en hızlı araba - 388km / s 
Koenigsegg, yeni CCR'nin neler yapabileceğini dünyaya göstermeye karar verir. Ocak ayında Koenigsegg ve BSR'nin teknisyenleri Güney İtalya'daki Nardo rayına ulaştı. 387km / saat'lik mevcut dünya rekoru, düz bir test kursuna dayanan bir McLaren F1 tarafından elde edildi. Mevcut dünya rekorunu dairesel bir pistte kırmak mümkün mü olacak? (McLaren F1 'yalnızca dairesel Nardo pistinde 376km / s'ye ulaştı) Ayrıca, Ferrari Enzo'nun yalnızca' Nardo pistinde 345km / s hızla ulaştığını söyleyen söylentiler vardı. Bütün test, BSR'nin teknisyeni Mikael Edstrand tarafından denetleniyordu. Sadece önemli motor parametrelerindeki en ufak bir sapma ölümcül olabilirdi. Şasi üzerinde bazı küçük ayarlamalar yapıldıktan sonra efsanevi Loris Biccochi, Koenigsegg CCR ile 388km / saate ulaşmayı başardı. Bununla birlikte, dünya rekoru yenilenmiş oldu...

Kapat
Kapat